🎉 Uvedli smo naš novi vtičnik za WordPress! Prenesi zdaj

Priložnosti za e-trgovanje v Vzhodni Evropi

Zaradi nadaljnjega razvoja svetovnega gospodarstva podjetja vse pogosteje iščejo nove trge, na katere bi se lahko razširila. Vzhodna Evropa je zaradi svojega relativno neizkoriščenega potenciala in ugodnega poslovnega okolja postala vse bolj privlačna destinacija za številna podjetja. Če iščete priložnosti za elektronsko poslovanje v Vzhodni Evropi, ste prišli na pravo mesto. V tem izčrpnem vodniku obravnavamo priložnosti v številnih vzhodnoevropskih državah: Bolgarija, Češka, Madžarska, Poljska, Romunija, Slovaška.

Elektronsko poslovanje na Češkem

Češka ima več kot 10 milijonov prebivalcev in visoko izobraženo delovno silo. V tej državi imajo sedež tudi številna velika podjetja, med njimi Škoda, Volkswagen in DHL. Češka ima dobro razvito infrastrukturo in je članica Evropske unije. Zaradi teh dejavnikov je Češka vse bolj privlačna destinacija za podjetja, ki se ukvarjajo z e-trgovanjem.

Po podatkih portala Statista bo češka industrija e-trgovine leta 2022 vredna približno 7 milijard evrov, do leta 2025 pa naj bi bila vredna približno 9,5 milijarde evrov. Češka e-trgovina predstavlja 13 odstotkov maloprodaje v državi.

Od 10 milijonov prebivalcev Češke republike jih je skoraj 6 milijonov spletnih kupcev, do leta 2025 pa se bo ta številka povečala na približno 7 milijonov. Češka je znana po tem, da pri plačilnih metodah pogosto uporablja gotovino. Plačilo po povzetju je na primer še vedno najbolj priljubljen način plačila, ki predstavlja približno 40 odstotkov transakcij. Bančna nakazila predstavljajo skoraj 30 odstotkov transakcij.

Elektronsko poslovanje na Madžarskem

Madžarska se nahaja v srednjevzhodni Evropi in ima več kot 10 milijonov prebivalcev. Madžarska je v predvojnih letih močno rasla in je članica Evropske unije, čeprav njeni politični voditelji pogosto nihajo na robu tega, kar EU dovoljuje. Uradni jezik je madžarščina, vendar se pogosto govori tudi angleščina. Madžarska ponuja številne prednosti za podjetja, ki se ukvarjajo z e-trgovanjem, vključno z ugodnim davčnim okoljem in dobro razvito infrastrukturo.

Po podatkih družbe Statista bo češka industrija e-trgovine leta 2022 vredna približno 4,5 milijarde evrov, do leta 2025 pa naj bi bila vredna približno 7 milijard evrov.

Število strank e-trgovine na Madžarskem hitro narašča, zlasti v zadnjih letih. K temu prispevajo rast uporabe interneta (2020: 85 odstotkov Madžarov je uporabnikov interneta) in brezgotovinska plačila, kot so mobilna plačila in elektronsko bančništvo, ki postajajo vse bolj priljubljena in uporabnikom prijazna. Med letoma 2016 in 2021 je Madžarska doživela eno največjih rasti spletnih kupcev v Evropski uniji. Delež spletnih kupcev se je povečal za 26 odstotnih točk, je poročal Eurostat. Več kot 70 odstotkov ljudi je vsaj enkrat opravilo spletni nakup.

Večina Madžarov (45 odstotkov) pri spletnem nakupovanju raje plačuje brez gotovine, na primer s kreditnimi in debetnimi karticami. Stranke lahko na primer plačajo kurirju s kartico. Še vedno pa je priljubljena tudi dobava po povzetju. Ti dve možnosti sta tudi najbolj na voljo v spletnih trgovinah na Madžarskem. Kurirska dostava je že več let najbolj priljubljen način pošiljanja, ki ga izbere 80 odstotkov kupcev. Za 38 odstotkov jih je najprimernejši prevzemni center, 36 odstotkov pa se jih odloča za redno dostavo po pošti. Na Madžarskem so vse bolj priljubljeni tudi prodajni avtomati za pakete, za katere se je odločilo 27 odstotkov vprašanih. Pri izbiri možnosti dostave so za Madžare najpomembnejši dejavnik stroški pošiljanja.

Elektronsko poslovanje na Poljskem

Poljska je velika država z več kot 38 milijoni prebivalcev. Poljska ima raznoliko gospodarstvo in je članica Evropske unije. Uradni jezik je poljščina, vendar se pogosto govori tudi angleščina. Poljska ponuja številne prednosti za podjetja, ki se ukvarjajo z e-trgovanjem, vključno z velikim trgom, dobro razvito infrastrukturo in ugodnim davčnim okoljem.

Več o elektronskem poslovanju na Poljskem si lahko preberete v drugem blogu.

Elektronsko poslovanje v Romuniji

V Romuniji živi več kot 19 milijonov ljudi. Romunija ima raznoliko gospodarstvo in je članica Evropske unije. Uradni jezik je romunščina, vendar se pogosto govori tudi angleščina. Romunija ponuja številne prednosti za podjetja za e-trgovanje, med drugim velik trg, dobro razvito infrastrukturo in ugodno davčno okolje.

Do leta 2020 je bilo v Romuniji 15,35 milijona uporabnikov interneta, kar predstavlja več kot 78 odstotkov prebivalstva. Po podatkih DataReportal bo leta 2020 78 odstotkov Romunov obiskalo nakupovalna spletna mesta, 70 odstotkov pa jih bo vsaj enkrat opravilo spletni nakup. Čeprav večina Romunov za dostop do interneta uporablja mobilni telefon (87 odstotkov), več kot polovica spletnih naročil še vedno poteka prek prenosnega računalnika (54 odstotkov).

Kar 95 odstotkov naročil je oddanih pri nacionalnih prodajalcih. Čeprav študija GPeC navaja, da skoraj tretjina Romunov raje kupuje v kitajskih trgovinah (27 odstotkov) ali drugih državah članicah EU (23 odstotkov). Tudi zato se AliExpress uvršča visoko med najboljše spletne trgovine v Romuniji.

Romunski trg e-trgovine je leta 2021 ustvaril 3,2 milijarde dolarjev prihodkov. Tega leta se je spletna maloprodaja glede na prejšnje leto povečala za 11 odstotkov in dosegla tržni obseg 6,2 milijarde evrov, je navedeno v poročilu European E-commerce Report 2022. Po podatkih Statiste naj bi trg med letoma 2022 in 2025 rasel po 16-odstotni letni stopnji rasti.

Elektronsko poslovanje na Slovaškem

Slovaška je majhna država s približno 5,5 milijona prebivalcev. Slovaška ima raznoliko gospodarstvo in je članica Evropske unije. Uradni jezik je slovaščina, pogosto pa se govori tudi angleščina. Slovaška ponuja številne prednosti za podjetja, ki se ukvarjajo z e-trgovanjem, vključno z dobro razvito infrastrukturo in ugodnim davčnim okoljem.

Po podatkih družbe Statista bo slovaška industrija e-trgovine leta 2022 vredna približno 2,5 milijarde evrov, do leta 2025 pa naj bi bila vredna približno 4 milijarde evrov. Od 5,5 milijona prebivalcev Slovaške jih skoraj 3 milijone velja za spletne kupce, do leta 2025 pa se bo ta številka povečala na približno 3,1 milijona.

Za Slovake je cena še vedno najpomembnejši dejavnik pri nakupu določenega izdelka. Kljub temu je vse več ljubiteljev visoke kakovosti kljub visoki ceni. To je povezano z rastjo dohodkov v tej državi. Povečuje se tudi ozaveščenost potrošnikov. Slovaki vse pogosteje preverjajo sestavine in poreklo izdelkov. Tipična slovaška stranka najprej pogleda na ceno, nato na prevoznika, nazadnje pa jo privabi dodana vrednost v obliki popusta.

Glavni način plačevanja za Slovake je mobilni telefon. Sledijo predplačniške kartice. Tretje mesto s 17-odstotnim tržnim deležem zasedajo kreditne kartice. Najmanj transakcij je opravljenih z bančnimi prenosi in e-denarnicami - 2 % in 3 %.

Največji sektor v slovaškem e-trgovinskem sektorju je moda. Ustvari 37 % prihodkov od e-trgovine v državi. Sledi elektronika in mediji. Ta sektor predstavlja 28 % prihodkov iz e-trgovine.

Nasvet: Verodostojnost spletnih trgovin je na Slovaškem visoka, vendar je pogosta ovira pri spletnem nakupovanju močna navada, da se blago preizkusi v živo. Ponudite jim podobno nakupovalno izkušnjo ter jih navdušite z brezplačno dostavo in cenovnimi ugodnostmi, ki jih v fizičnih trgovinah ne bodo našli.

Elektronsko poslovanje v Bolgariji

Bolgarija je država v jugovzhodni Evropi s približno 6,9 milijona prebivalcev. Na severu meji na Romunijo, na zahodu na Srbijo in Makedonijo, na jugu na Grčijo in Turčijo, na vzhodu pa na Črno morje. Bolgarski trg e-trgovine je leta 2021 ustvaril približno 1 milijardo dolarjev prihodkov, do leta 2025 pa naj bi e-trgovina v Bolgariji dosegla tržni obseg 1,588 milijarde dolarjev.

Po podatkih poročila o evropskem e-trgovanju za leto 2022 je več kot polovica Bolgarov (56 odstotkov) v zadnjih treh mesecih nakupovala prek spleta. V Bolgariji ima pametni telefon več kot 60 odstotkov prebivalcev. Kljub temu spletno nakupovanje še vedno poteka predvsem na namiznih računalnikih, saj bo leta 2022 opravljenih 59 odstotkov nakupov, poroča Statista. Mladi največ naročajo prek mobilnih telefonov.

Kar zadeva načine plačila, večina spletnih potrošnikov plačuje po povzetju. Po podatkih ponudnika plačilnih storitev Ppro se kar 67 odstotkov plačil v e-trgovini opravi z gotovino. Priljubljene so tudi kreditne kartice in elektronske denarnice, ki predstavljajo 15 odstotkov spletnih nakupov.

Za usmerjanje bolgarskega prometa na vaše spletno mesto sta bistvenega pomena lokalni marketing in SEO, vendar morate za učinkovito delovanje svojo trgovino prevesti za bolgarski trg. To je zelo enostavno s spletno stranjo Clonable. S prevedeno različico trgovine lahko svojo trgovino indeksirate v bolgarskih iskalnikih in tako ustvarite brezplačen organski promet. Še en odličen in zelo učinkovit način za ustvarjanje kakovostnega kvalificiranega prometa je Google Ads.

Zaključek: elektronsko poslovanje in poslovanje v Vzhodni Evropi

- Željne stranke, malo konkurence

Za razliko od razvitih trgov, kot sta Nemčija in Združeno kraljestvo, je vzhodnoevropski trg e-trgovine še vedno v povojih. Malo lokalnih konkurentov, če sploh kakšni, oskrbuje vse večje število mladih kupcev, ki radi uporabljajo internet. To je odličen čas, da se vključite.

- Hitra rast (boljša kot v Zahodni Evropi)

Medtem ko je zahodnoevropski trg večji, pa vzhodnoevropski raste hitreje, saj bo do leta 2020 dosegel skoraj 30-odstotno rast.

- Pred vami je dolga in srečna pot
Leta 2020 je bila razširjenost elektronskega poslovanja v vzhodni Evropi le 41-odstotna. Primerjajte to z velikimi 86 % v Zahodni Evropi, kjer so kupci veliko bolj odvisni. Trg elektronskega poslovanja ima v vzhodni Evropi še veliko prostora za rast - vzemimo na primer Poljsko, kjer naj bi se trg elektronskega poslovanja v vrednosti 29,6 milijarde dolarjev do leta 2025 povečal na 47,1 milijarde dolarjev.

Še vedno imate vprašanja?

Nato izpolnite spodnji obrazec.

Sorodni blogi: