🎉 Uvedli smo naš novi vtičnik za WordPress! Prenesi zdaj

Poslovne priložnosti in e-trgovanje na Poljskem

Poljska je država v srednji Evropi. Ima več kot 38 milijonov prebivalcev in površino 312.679 kvadratnih kilometrov, njeno glavno mesto pa je Varšava. Poljska je članica Evropske unije, Združenih narodov in Schengenskega sporazuma. Poljska je eden najbolj obetavnih in hitro rastočih trgov v Evropski uniji, zlasti na področju elektronskega poslovanja. Poljska z več kot 38 milijoni prebivalcev in BDP v višini več kot 500 milijard dolarjev ponuja veliko število potencialnih strank in hitro rastoče gospodarstvo.

Poljski trg e-trgovine naj bi do leta 2022 znašal približno 17 milijard USD, v prihodnjih letih pa naj bi še naprej hitro rasel.Tržišče se je povečalo za 20 % in doseglo vrednost 23,6 milijarde USD. To rast spodbuja več dejavnikov, med drugim rastoči srednji razred, mlado prebivalstvo ter vse večja razširjenost interneta in mobilne telefonije. Poljska ima tudi zelo dobro logistično infrastrukturo: več kot 80 % prebivalstva živi v oddaljenosti do 30 kilometrov od glavne avtoceste.

Pregled poljskega trga

Poljski trg ponuja veliko priložnosti za podjetja v številnih sektorjih, vključno z e-trgovino, maloprodajo in logistiko.

1 Prebivalstvo in demografski podatki

Na Poljskem živi več kot 38 milijonov ljudi, kar jo uvršča na 34. mesto po številu prebivalcev na svetu. Prebivalstvo je enakomerno porazdeljeno po vsej državi, največja koncentracija pa je v mestnih območjih Varšave, Krakova in Poznana.

Povprečna starost na Poljskem je 38 let. Več kot 60 % prebivalstva je delovno sposobnega (med 15. in 64. letom).

2 Gospodarski pregled

BDP Poljske znaša več kot 500 milijard dolarjev in je 28. največje gospodarstvo na svetu. BDP na prebivalca znaša 15.656 dolarjev, kar državo uvršča v višjo srednjo dohodkovno skupino. Poljsko gospodarstvo je v zadnjih letih hitro raslo, saj je letna stopnja rasti v zadnjih letih znašala približno 5 %, brez upoštevanja kronskega leta 2020. Pričakuje se, da bo država tudi v prihodnjih letih rasla s podobno hitrostjo.

3 Penetracija interneta in mobilnih naprav

Na Poljskem je razširjenost interneta 62-odstotna, kar je več od povprečja EU, ki znaša 60 %. To je posledica več dejavnikov, med drugim visokega BDP na prebivalca, velikega števila prebivalcev in dejstva, da je poljska vlada vlagala v širokopasovno infrastrukturo. Tudi razširjenost mobilnih storitev je na Poljskem visoka in znaša 86 %. To je posledica dejstva, da številni mobilni operaterji ponujajo cenovno ugodne podatkovne načrte in da je na voljo širok izbor mobilnih naprav.

4 Elektronsko poslovanje

Poljski trg e-trgovine bo, kot že omenjeno, po pričakovanjih znatno rasel. To rast spodbuja več dejavnikov, med drugim rastoči srednji razred, mlado prebivalstvo ter vse večja razširjenost interneta in mobilne telefonije. Poljska ima tudi zelo dobro logistično infrastrukturo, saj več kot 80 % prebivalstva živi v oddaljenosti do 30 kilometrov od glavne avtoceste. Najbolj priljubljene kategorije e-trgovine na Poljskem so moda, elektronika ter dom in vrt. Najbolj priljubljeni platformi za e-trgovanje v državi sta Allegro in Amazon.

Nasveti za poslovanje na Poljskem

Kultura podjetja

Poljska je država z močno korporativno kulturo. Večina prebivalstva je rimokatoliške veroizpovedi, vera pa ima pomembno vlogo v kulturi države. Od podjetij se pričakuje, da bodo delovala strokovno in etično. Pomembna je tudi točnost, sestanki pa so običajno dobro organizirani in potekajo na formalen način.

Poslovni bonton

Pri poslovanju na Poljskem je treba poznati tamkajšnji poslovni bonton. Tukaj je nekaj nasvetov:

- Običajno si ob prvem srečanju izmenjamo vizitke.

- Ob srečanju z nekom pred vrati je običajno, da mu stisnemo roko. Moški naj si podajo roko z moškimi, ženske pa z ženskami. Za nevljudno se šteje, če si roke podamo čez prag. Če ste povabljeni k nekomu domov, je običajno, da prinesete majhno darilo, na primer cvetje, čokolado ali vino. Darila se običajno ne odpirajo, ko jih prejmete.

- Poslovanje v poljščini: Poljska ima poljski uradni jezik. Vendar se pogosto govori tudi angleško, zlasti v poslovnih krogih. Pri poslovanju na Poljskem je priporočljivo, da znate govoriti angleško. Poleg tega morate svoje spletno mesto ponuditi v poljščini, da lokalnim strankam pokažete, da trg jemljete resno.

Še vedno imate vprašanja?

Nato izpolnite spodnji obrazec.

Sorodni blogi: